Dukanova dijeta

Dukanova dijeta

Tablete za mršavljenje Vam neće biti potrebni, kao ni čaj za mršavljenje. Ukoliko želite da smršate sigurno, pomoći će Vam Dukanova dijeta (dijeta Dukana). Ovaj metod je osnovan na konzumiranju velike količine proteina.

Tokom Dukanove dijete morate da jedete meso, ribu, povrće i, naravno, ovsene mekinje. I, ne bez razloga, dijeta Dukana ima slogan: "Jedi koliko hoćeš!".

Godine 1975, dr Pjer Dukan napustio je tradicionalni niskokalorični sistem mršavljenja i stvorio je prvu proteinsku dijetu sa jednim ciljem - da se gubi prekomerna težina. Međutim, Dukanova dijeta ne samo da pomaže mršavljenju, već i da se rezultat konsoliduje.

Dr Pjer Dukan je najpopularniji nutricionista u svetu. Njegova knjiga "Ja ne znam da mršavim" je prodata u više od 10 miliona primeraka. Dijeta specijalista je procenjena ne samo od strane Francuskinja, već su i holivudske zvezde, uključujući Dženifer Lopez, Penelopu Kruz, Žizel Bundšen, prihvatile ishranu po principu dijete Dukana.

Ova dijeta ne pomaže samo da izgubite kilograme na zdrav način, već i da se Vaš organizam  očisti od toksina.

PRINCIPI DUKANOVE DIJETE:

Ako pravilno i precizno držite djetu, Vi ćete dovoljno brzo postići odlične rezultate u mršavljenju.  Osim toga, vaša težina će biti stabilna i dalje. Da biste postigli stabilan rezultat, moraćete držati Dukanovu dijetu tokom nekoliko meseci. A dalje, po želji, možete da se hranite u skladu sa principima proteinske dijete Dukana tokom čitavog života.
Dijeta podrazumeva ograničenje unosa ugljenih hidrata i masti, stavljajući akcenat na proteine. Pozitivna strana: možete jesti bilo koju količinu hrane u bilo koje doba dana. Dukanova dijeta je podeljena u četiri faze, tokom kojih lako možete izgubiti kilograme i održavati normalnu težinu.

OPŠTA PRAVILA za sve faze dijete Dukana:

1. Svaki dan pijte 1,5 l obične vode.
2. Obavezno jedite ovsene mekinje svaki dan - 1.5-3 supene kašike sa čašom vode (proteinske dijete često provociraju zatvor, mekinje se nude kao sredstvo prevencije).
3. Svakodnevne šetnje na svežem vazduhu.
4. Tokom prve i druge faze dijete obavezno uzimajte kompleks vitamina.

Dukanova dijeta: PRVA FAZA – “NAPAD”:

Prva faza dijete, u zavisnosti od toga koliko kilograma želite da izgubite, traje od tri do deset dana. Ako je Vaš višak težine do 10 kg, prva faza će trajati tri dana, ako je višak težine 10-20 kg, onda tri do pet dana, a ako je Vaš višak težine preko 30 kg, trajanje “napada” može biti 5-10 dana.

NAMIRNICE DOZVOLJENE TOKOM DIJETE DUKANA:

U prvoj fazi osnovne namirnice su proteinski proizvodi. Tokom “napada”, možete izgubiti od dva do šest kilograma. Pri tome, smete da jedete sve sledeći proizvode u bilo kojoj količini, dok ne osetite sitost: bubrezi i jetra, teletina, živina bez kože, nemasno svinjsko i teleće meso, riba. Sva jela moraju da budu pripremljena bez masnoće (kuvana, kuvana na pari ili pržena na žaru). Savršeno odgovaraju različiti morski plodovi, jer oni imaju malo kalorija i sadrže proteine. Možete da jedete malomasnu šunku, kuvana jaja i kačkavalj. Dozvoljeni su takođe nemasno mleko i malomasni mlečni proizvodi. Dozvoljeni su takođe: limun, kiseli krastavci.

Obavezno jedite ovsene mekinje - 1,5 supene kašike dnevno. Možete da koristite začine u malim količinama, uključujući so, sirće, crni i beli luk. Pijte što više tečnosti: mineralnu vodu, zeleni čaj i biljni čaj, kafu. Dnevno pijte najmanje dva litra. Važno je da tokom prve faze dijete Dukana možete osetiti umor, slabost, suvoću u ustima. Zato tokom prve i druge faze uzimajte dodatni kompleks multivitamina.

DRUGA FAZA DIJETE – “ALTERNACIJA” (Cruise):

U fazi alternacije Dukanove dijete, preporučuje se alternativni način upotrebe hrane po sistemu: dan proteina, pa dan kad možete da jedete još i povrće. Takva rotacija se nastavlja dokle god je potrebno, dok ne postignete poželjnu težinu. Baš kao i u prvoj fazi, način alternacije zavisi od toga, koliko Vam je potrebno da izgubite u težini. Do 10 kg – dani proteina i dani kada možete da jedete još i povrće, menjajte ovako: 1:1, 2:2 ili 3:3. Ako je višak težine preko 10 kg, moraćete da menjate dane - 5:5 (5 dana jedete proteinsku hranu, pa 5 – proteini uz povrće). Povrće koje se može koristiti u takozvanim "proteinsko- povrćnim" danima je sledeće: krastavac, paradajz, rotkvice, blitva, boranija, spanać, sve vrste kupusa, celer, patlidžan, tikvice i paprike. Ovom spisku možemo dodati cveklu i šargarepu, ali jedite ih samo povremeno.

Zabranjeno je: krompir, avokado, grašak, pasulj, sočivo. Povrće može da se konzumira - sirovo, kao i pečeno i kuvano. Pored toga, svaki dan se može dodati ishrani po 2 proizvoda sa liste: sojina kisela pavlaka - 2 kašike, kisela pavlaka 4,3% - 1 kašičica, biljno ulje - za prženje hrane, nemasni sir - 30 g, suvo vino - 3 kašike, kečap - 1 kašika. Takođe je dozvoljeno da koristite: želatin, beli luk, morske alge, kisele krastavce, soja sos, senf, sirće. Obavezno jedite ovsene mekinje svakog dana – 2 supene kašike uz čašu vode.

TREĆA FAZA - konsolidujemo rezultat!

Koliko će da traje rezultat koji ste postigli tokom prve dve faze zavisi od treće faze. Svaki izgubljeni kilogram ćemo "čuvati" 10 dana. Uslovi faze: svaki dan jedete ovsene mekinje - 2,5 supene kašike. Jedan dan nedeljno nastavljamo da jedemo samo proteinsku hranu. Dva puta nedeljno za doručak ili ručak možete jesti bilo kakvu hranu, čak i masnu. Međutim, takvi dani ne smeju da slede jedan za drugim. Dodajte svakodnevnoj ishrani voće (osim banana, grožđa i trešanja), 40 grama kačkavalja, i dve kriške hleba. Dva puta nedeljno možete jesti pirinač, testenine, krompir, grašak ili pasulj.

ČETVRTA FAZA - stabilizacija težine:

U ovoj fazi poželjni rezultat je već postignut. Sada će Vaš glavni zadatak biti da se uspeh konsoliduje. Četvrta faza Dukanove dijete ne podrazumeva posebna ograničenja u ishrani, ali jedan dan u nedelji Pjer Dukan i dalje preporučuje da bude samo proteinski. Pored toga, svaki dan treba da jedete 3 kašike ovsenih mekinja.

PREDNOSTI dijete francuskog nutricioniste Dukana:

Prvo, dijeta Dukana je efikasna pošto se težina nakon dijete ne vraća. Drugo, možete da jedete hranu u bilo kojoj količini, pa samim tim i ne osećate glad tokom cele dijete. Dukanova dijeta je za one koji vole da spremaju hranu i da jedu. Veoma je važno da se u prvoj fazi težina gubi brzo, što jako motiviše da i dalje držite dijetu.

Ocena: 4
Dodato: 28.05.2013