Smršati i ne ugojiti se ponovo

Smršati i ne ugojiti se ponovo

Mnoge žene žele brzo da smršaju i biraju brzu dijetu, u kojoj je osnova naglo ograničenje količine hrane. Rezultat jeste momentalan, ali postoji rizik da se kilogrami vrate ponovo, kad pređete na običnu ishranu.

Tags:

Šta treba da znate kako biste se vratili u  formu i zadržali rezultat?

Prvo, nutricionisti preporučuju da imate 5-6 obroka dnevno, i da jedete male porcije. U ovom slučaju, mora se voditi računa ne samo o težini hrane, koja bi trebalo da bude oko 250-350 grama, već i o kalorijama. Jedan obrok ne treba da prelazi 400-450 kcal. Ukupan broj kcal u vašoj ishrani ne sme da prelazi 1600-1700 na dan. Ali i ne bi trebalo da bude smanjen ispod 1200 kcal bez konsultacije o tome sa svojim lekarom. Takođe, treba pratiti hranljivu vrednost jela. Na primer, ugljene hidrate treba da jedete ujutru. U večernjim satima možete da koristite hranu koja sadrži proteine i jednostavne ugljene hidrate.

Druga važna tačka je unos tečnosti. Na dan se preporučuje da popijete oko dva litra obične vode. Bolje da kupujete flaširanu vodu. Stručnjaci savetuju da se ne pije gazirana voda, čaj sa šećerom, posebno noću.

Navodimo primer ishrane koja će Vam omogućiti da održavate normalnu težinu:

Doručak
Iskusni nutricionisti savetuju da jela za doručak koja sadrže složene ugljene hidrate, a ne sadrže veliku količinu proteina. U okviru ove preporuke uklapaju se različite žitarice (heljda, proso, ovas), takođe možete pripremiti sendviče sa sirom, najbolje je da ne jedete previše masti i šećera. Popijte čaj, kafu, bolje sa mlekom.

Ručak
Za ručak birajte hranu koja sadrži proteine: pečurke, meso, piletina. Kao prilog uz njih možete da koristite različite vrste povrća. Najbolje bi bilo, ako Vam svakodnevne obaveze dozvoljavaju, da jedete niskomasne supe. Podela ručka na prvi i drugi nije opravdana, potrebno je da ostavite jedan. Umesto drugog ručka bolje da popijete kompot, sok ili da pojedete sveže voće.

Večera
Za večeru treba spremiti ne previše bogatu hranu, sa ne baš mnogo proteina (piletina, morski plodovi, malomasna teletina). Jedite to sa svežim povrćem.
Upotrebu krompira i hleba morate ograničiti. 

I na kraju, predstavljamo nekoliko značajnih preporuka:
Vaša ishrana treba da bude, naravno, racionalna i uravnotežena, potrebno je da planirate barem nedelju dana unapred sta ćete da jedete. Ne zaboravite da se bavite sportom, izbacite loše navike, alkohol i pušenje.

Ipak, naši saveti ovde su opšte prirode, pa Vam preporučujemo da se konsultujete sa nutricionistom i napravite svoj individualni plan borbe protiv gojaznosti.

Ocena: 4
Dodato: 29.04.2013