Da li smete da pijete na treningu?

Da li smete da pijete na treningu?

Stručnjaci se ne slažu u odgovorima na pitanje: da li smete da pijete vodu za vreme fizičkog treninga. Neki kažu da se treba uzdržavati od tečnosti celi trening, drugi preporučuju da pijete što više. Dakle...

Tags:

Asimilacija tečnosti u našem organizmu je veoma nestabilna i zavisi od telesne temperature, aktivnosti itd. U toplo vreme počnete da pijete češće, kako postepeno naviknete telo da apsorbuje više tečnosti. Ali zimi uzimanje tečnosti je mnogo manje. 

Dakle, za vreme treninga Vaše telo se jako zagreva i zahteva više tečnosti. Da biste izbegli dehidraciju, pijte vodu i pre, i za vreme, i nakon treninga! I to na sledeći način: pola litra obične negazirane vode pre početka treninga (računajte da jedan prosečan gutljaj odraslih osoba je oko 28 g tečnosti); dalje 150 g vode na svakih 15 minuta treninga; pa pola litra tokom prva dva sata nakon treninga.

Međutim, reč je samo o negaziranoj vodi. Omiljena koka-kola, slatki gazirani sokovi, kafu i zaslađen čaj ne smete da pijete ni za vreme, ni odmah nakon treninga. 

Iako su sokovi neka vrsta "koncentrata" prirodnih ugljenih hidrata i vitamina, oni nisu pogodni za one koji treniraju. Tokom konzervacije sokovi se ipak jako zaslađuju. I ništa novo još nije izmišljeno. Zato, ukoliko Vam se jako pije sok, neka on bude sveže isceđen i na polovinu razblažen vodom.

Ocena: 4
Dodato: 20.05.2013