Principi bezbednog treninga

Principi bezbednog treninga

Redovan fitness trening je svakako vredan za one koji brinu o svom zdravlju i fizičkom stanju. Međutim, nemarnost u ovom slučaju je opasna ne samo za početnike, već i za naprednije sportiste.

Tags:

Kako razumeti da vežbanje ugrožava zdravlju?

U idealnom slučaju, Vaš trening treba da prolazi pod strogim nadzorom trenera. Međutim, među instruktorima fitness centara, nažalost, vrlo često postoje i neprofesionalci.
Dakle, najbolji način da se izbegnu povrede i da trening prođe što efikasnije, treba da uključite zdrav razum i da vežbe koje nisu pogodne za Vaš nivo kondicije, nećete raditi uopšte.

Predlažemo nekoliko znakova da je Vaš trening nije bezbedan.

Znak prvi - trening kroz bol

Bol je prirodan znak kojim telo govori da nešto nije u redu. Nekvalifikovani trener ne može da obrati pažnju na Vaše žalbe. Često instruktori objašnjavaju bol Vašim niskim nivoom fizičke forme, a često govore i da svi profesionalni sportisti treniraju kroz bol.
Zapamtite, ignorišući signale tela u većini slučajeva Vi dovodite sebe do teških povreda koje lako postanu hronične.
Dakle, bol je znak da se trening prekine , dajte svom telu da se odmori i promenite plan vežbi.

Drugi znak - rad bez odmora

Svako, čak i dobro organizovan trening ugrožen je povredom, ako se ne menja sa dobrim odmorom. U većini slučajeva, sportske povrede nisu posledica grešaka tehnike i pretreniranosti. To se dešava kada telo nema vremena da se oporavi od stresa. Da biste izbegli takve probleme, ne zaboravite da se pravilno opustite za vreme treniranja.

Treći znak - monotone vežbe

Čak i ako se odlučite za fitness samo da biste zategli stomak ili ojačali bicepse, kvalifikovani trener Vam neće dozvoliti da radite vežbe samo za te grupe mišića.
Ukoliko radite monotone vežbe svaki dan, postoji velika verovatnost opterećenja mišića, tetiva i ligamenata, pa kao rezultat javljaju se povrede, zapaljenja, pa čak i lomovi.
Da biste sprečili takav razvoj, činite svoj trening raznovrsnim, i ne zaboravite da radite i vežbe za kardiovaskularni sistem.

Četvrti znak - nekontrolisani pokreti

Ovi problemi su posledica umora, nepažnje i nepravilne tehnike treninga. Vežbajući, morate da kontrolišete svoje telo, znajući dobro granice svojih mogućnosti.
Stručni trener će Vas prvo naučiti da pravilno vežbate, poštujući karakteristike biomehanike Vašeg tela, a tek onda će se povećati opterećenje ili početi samostalni trening.

Peti znak - previše, prebrzo

Postepeno povećavanje trajanja i intenziteta vežbi omogućavaju telu da se prilagodi na stres i postane otporniji. Ali, ubrzavanje ovog procesa dovodi do preopterećenja i povreda.
Mnogim početnicima je teško da nauče princip postepenosti.

Ako Vas Vaš trener ne zaustavi na vreme, pokušajte da budete realista i ne zaboravite da je i fitness kontinuiran proces i da ne možete odmah postići željene rezultate. Povećavajte trajanje i intenzitet vežbanja samo deset odsto nedeljno - to je siguran način da se poveća opterećenje mišića.

I najvažnije je: dobar trener može inteligentno da izgradi proces treninga. Međutim, Vi morate sami pažljivo slušati sopstvena osećanja, kako bi se izbegle povrede i razočaranja.

Ocena: 4.5
Dodato: 26.04.2013