Ako se gušiš, vežbajući na treningu

Ako se gušiš, vežbajući na treningu

Nije retko da se pojavi gušenje za vreme aktivnog vežbanja. To je normalno, jer srce počinje da kuca brže. No, kad je gušenje znak da hitno prekinete trening?

Tags:

Najnoviji stavovi sportskih fiziologa tvrde da je ubrzan dah, čak i gušenje tokom treninga, znak da  naučite disati pravilno i stabilno.

Dakle, što više radite udaha i izdaha, srce će brže kucati, što izaziva napetost srčanog mišića, drugom rečju, njegovo naglo opterećenje i brzo „trošenje“.

Ukoliko Vam se tokom aktivnog treninga pojavio ubrzan dah i gušenje, prekinite trening, odvojite se od grupe, idite korak nazad na stranu i pokušajte da normalizujete dah. Čim se Vaše disanje smiri, ukoliko se osećate dobro, vratite se treningu, ali pokušajte da držite dah pod svesnom kontrolom. Na primer: dva pokreta - udah, dva - izdah. Zatim pravite dah na svaki tri pokreta, a zatim - na četiri.

Pratite svoj osećaj:
Ako nakon intenzivnog treninga osećate bol u srcu, ne paničite odmah! Kao što tvrde kardiolozi, taj bol se zove „fantomski bol“, odnosno, nema nikakve veze sa nekim srčanim problemom. Međutim, ako je tal bol praćen naglim lupanjem srca i znojenjem, ubrzanim i teškim disanjem duže vreme i nakon završetka vežbi, odmah pozovite lekara. Čak i ako se taj napad sam završio, to je znak da proverite srce.

Ocena: 4
Dodato: 24.05.2013